Bra dag / dålig dag!

 
När man är högkänslig och har pmds kan dagarna variera som dag och natt.
När jag är inne i mina två pmds veckor av 4 påverkar min känsliga personlighets typ ännu mer pga uteslutet lyckohormon. Det kan växla under en dag i dålig tid eller vara svinbra under typ 2 veckor. 
Under de dåliga dagarna isolerar jag mej helst. Dels för det är tröttsamt att må dåligt man orkar inget och för att tankarna är såjobbiga.
När jag mår bra passar jag på att göra allt, träffa alla och njuta av varje sekund. Jag antar att det blir en slags systematisk balans om man vill se det positivt. Två veckor pepp två veckor depp! Jag vet iaf vad jag har att vänta mig på ett ungefär och när inom mig själv.  Jag skriver om det för att förstå påminna och tydliggöra för mej själv och dela med mig om min livsupplevelse! Allt är inte bara en dans på rosor för någon. Det finns dåliga dagar för alla. På olika sätt.
Försök att vara snäll mot dig själv! :)
 
Tips för dålig dag:
 
Ring en vän som förstår
Skriv av dej!
Se en härlig film/ serie
Försök va snäll mot dig själv.
Tänd ljus och ät något gott!
Ta reda på vad för vitaminer osv som kan hjälpa:)
Gå på massage-be en vän!?
Gör andningsövningar på youtube.
Undvik stoj/ köpcentrum tex!?:P
Gör yoga/ taichi hemma!
Rensa ut något gammalt och släng symboliskt bort jobbiga känslor:)
Påminn dej om att bättre dagar kommer.
Påminn dej om att det är känslor och inte du!
Umgås med katter och hundar;)
Lyssna på mysig glad musik.
Massera axlarna.
Gör ett pinterest album med inspo som gör dej glad.
Drick örtte.
/ Mys ner dej, skit i allt-i morn är bättre dag!
 
♥♥♥
 

Vila!

 
 Är så tacksam för vila och vänner, familj & kärlek.
Har haft en fantastisk påsk med sol, jobb, mys pizza och taccos, insikter och fröjd!! ☺️💛🌱🌸 
Enjoy life 🌞